Nicko’nun Rüyası

Efsane heavy metal grubu Iron Maiden’in davulcusu Nicko Mc Brain için özel tasarlanan Jaguar XJ6 Greatest Hits Cenevre’de görücüye çıktı.

Jaguar Classic, efsane heavy metal grubu Iron Maiden’in davulcusu Nicko McBrain için özel ürettiği Jaguar XJ6 modelini geçtiğimiz Salı (6 Mart) Geneva Motor Show’da ilk kez sergiledi. Greatest Hits adı verilen özel üretim otomobil, 2018’de 50 yaşını dolduran Jaguar XJ serisinin doğum günü kutlamalarına da start verdi. Toplamda 4 binden fazla parçası değiştirilen ya da yeniden tasarlanan Jaguar XJ6 Greatest Hits, Jaguar Land Rover Classic Works’ün uzman mühendis ve teknisyenleri, Jaguar Design Studio direktörü Wayne Burgess ve Nicko’nun ortak çalışmasının ürünü.

Sıkı bir Jaguar hayranı olan Nicko’nun rüyalarını süsleyen XJ’yi yaratmak için, 1984 üretimi XJ6’larda daha önce görülmemiş kasa, kabin, transmisyon ve süspansiyon modifikasyonları yapıldı. Jaguar Land Rover Classic direktörü Tim Hanning 3 bin 500 saatten uzun süren proje için, “Greatest Hits XJ’yi yaratma ve bir insanın otomobil rüyalarını gerçeğe dönüştürme süreci, Jaguar Classic ekibi açısından son derece keyif verici bir deneyimdi. Nicko ile çalışmak bir zevkti ve sonuca nasıl tepki vereceğini görmek için sabırsızlanıyoruz” diyor.

Greatest Hits, Nicko McBrain’in sahip olduğu üçüncü Jaguar XJ. Otomobiline ‘Johnny 3’ adını veren ünlü davulcu “gerçek bir zevk işi” şeklinde tanımladığı projenin Cenevre’de sergilenecek olmasından büyük heyecan duyuyor. “Gerçekten de bir Greatest Hits edisyonu oldu ve bana göre Jaguar XJ’nin ne ifade ettiğini tamamen ortaya koyuyor” diyen Nicko, projenin bütün Jaguarlar arasında en sevdiği model olan XJ’in ellinci yıldönümüne denk gelmiş olmasına da ayrıca sevinmiş. “Hepsi Jaguar Classic ekibinin uzmanlığı sayesinde” diyor.

McBrain’in satın aldığı orijinal XJ6’dan çıkma çok sayıda rektfiye parçanın kullanıldığı 4.2 lt’lik altı silindirli motorda, E-type modelinden alınma üç adet 2 inçlik SU karbüratör bulunuyor. Nicko’nun satın aldığı ilk XJ olan ve Amerika’ya taşınmasından sonra Iron Maiden’in bas gitaristi Steve Harrris’in garajında yıllarca bekleyen otomobilden çıkartılan parçalar, projenin her aşamasına entegre edilmiş. Bunlar arasında orijinal kaput arması ve kontakt anahtarı da bulunuyor.

Kabin içi tasarımı, elde işlenmiş Pimento Kırmızısı deri koltuklar, yine el dokuması siyah halı ve Alcantara tavan kaplama belirliyor. Ön panelde kullanılan koyu gri benekli çınar ahşap kaplama, aynı zamanda Nicko’nun en sevdiği trampetlerin de yapıldığı malzeme. Gösterge panosundaki işlenmiş alüminyum döner kumandalar, Nicko’nun en iyi arkadaşlarından Jim Marshall’ın dünyaca ünlü Marshall amfilerinin kumanda düğmelerine benzetilmiş. Krom ve siyah renkte pedallar ise davul pedallarını andırıyor. Özel üretim üç kollu spor direksiyon simidinde ise Iron Maiden’in maskotu Eddie’nin bir resmi bulunuyor.