Klasik otomobillere ilgi ve haliyle fiyatları sürekli artıyorken biraz öngörü ve vereceğimiz ipucuyla siz de gelecekte kazançlı bir yatırım sahibi olabilirsiniz.

Geleceğin Klasiklerine Yatırım Yapmaya Ne Dersiniz?

Klasik otomobillere ilgi ve haliyle fiyatları sürekli artıyorken biraz öngörü ve vereceğimiz ipucuyla siz de gelecekte kazançlı bir yatırım sahibi olabilirsiniz.

Neden klasik bir otomobile yatırımın şu anda tam zamanı biliyor musunuz? İngiliz otomotiv verileri şirketi HPI’da uzman olarak çalışan Clive Wilson biliyor, “geçtiğimiz birkaç yılda klasik otomobillerin değeri birden birkaç misli arttı ve bu otomobillere yatırım neresinden bakarsanız çok karlı olmaya başladı” diyor.

Klasik otomobil deyince aklınıza geçtiğimiz yüzyılın başından veya ortalarından bir model gelecektir hemen. Ancak bugün müzayedelerde yer alan otomobillere bakacak olursanız eğer, 2010’dan sonra üretilmiş modelleri de görebilirsiniz. Peki 2010’dan sonra üretilmiş bir araç bile klasik kabul edilebiliyorsa gerçekten bir otomobili klasik yapan şeyler nelerdir?

Gerçek bir klasik olan 1937 SS 100 Jaguar 2,5 litre Roadster, geçtiğimiz yaz sonunda 350.000 ABD dolarına RM Sotheby’s tarafından satışa sunulmuştu.

“Klasikler özellikle meraklıları ve koleksiyonerler tarafından takip edilen ve kapış kapış satılan modeller olduğundan fiyatları sürekli yükselişte. Önemli olan neyin klasik olacağını önceden tahmin edebilmek hatta mümkünse klasik olacak bir otomobili klasik yapan özellikleri yeniden tanımlamak. Geleceğin klasikleri dediğimiz bu modellerin yaşlı, lüks veya pahalı olmaları gerekmiyor. Örneğin burada İngiltere’de Vauxhall VX 220 isimli spor otomobilin son yıllarda değeri oldukça yükseldi ve önümüzdeki dönemde de yükseleceğine inanıyoruz.”

Vauxhall VX220, fotoğraf, The Car Spy, Flickr

“İster tasarımındaki bir özellik isterse de mühendislik açısından değer sunsun, şu anda makul fiyatlı olan bir otomobili almak size ileride klasik statüsü kazandığında sizi güçlü bir yatırımın sahibi yapar.”

Wilson HPI için gelecekte klasik olacağını yani değerini katlayacağını düşündüğü, şu anda fiyatları makul seviyelerde olan 10 araç seçti. Bunların içerisinde beşinci sırada ise BMW Z3 bulunuyor. BMW’nun 1995 ve 2002 yılları arasında ürettiği bu roadster modeli bugün tüm dünyada tasarımı, dengeli teknolojisi ve sürüş zevki odaklı olmasıyla kendi hayran kitlesine sahip.

Fotoğraf, BMW AG

BMW, BMW Z3’ü en başta iki motor seçeneğiyle satışa sunmuştu. 1,8 litre, 4 silindirli, 115 beygir güç üretebilen motara sahip “regular” ve 1,9 litre, 4 silindirli, 140 beygir güç üretebilen motora sahip bir üst model. Regular versiyonu saatte 194 km maksimum hıza sahipti ve 0-100 km hızlanmasını 10,5 saniyede yapabiliyordu. Diğer model ise 205 km maksimum hıza sahip olmakla beraber 0-100 km hızlanmasını 9,5 saniyede yapıyordu.

Fotoğraf, BMW AG

Z3 o kadar başarılı bir otomobil oldu ki BMW üretimini sonlandırana dek hemen her ihtiyaç ve koşula uyacak bir model piyasaya sundu. Bu geniş portfolyo içinde BMW M3’ün 3,2 litre, 6 silindirli, 325 beygir güç üretebilen yüksek performans motoruna sahip M Roadster da bulunuyor. Bugün bu otomobil BMW’nun kompakt spor otomobilleri arasında bir mihenk taşını temsil ediyor.

Fotoğraf, BMW AG

Bilenlerin hayranlıkla andığı Z3 sürücü dostu bir otomobil olduğu kadar marifetliydi de. Her türlü numaraya sahip bir tanesi kendine Pierce Brosnan’ın canlandırdığı James Bond filmi Altın Göz’de yer buldu.

Gelmiş geçmiş en meşhur BMW Z3, Altın Göz isimli James Bond filminde ajanın türlü numaralara sahip aracını canlandırmıştı.

Mavi renkli bu Z3’ü Çığlık 3 ve Armageddon filmlerinden de izleyenler hatırlayacaktır.

Yerini en az kendisi kadar ikonik olan ardılı BMW Z4’e bırakan BMW Z3, gelecekte klasik otomobil müzayedelerinde kendine yer bulmayı hak edecek kadar şanlı bir şöhrete sahip.

Yazan: Oktay Tutuş

Yazar Hakkında

Başka Yazı Yok