Yeni BMW M5

 

Frankfurt Otomobil Fuarı’nda dünya lansmanı yapılan Yeni BMW M5, 600 HP’lik gücü ve yeni 4×4 sistemiyle bugüne kadar üretilmiş en sofistike M otomobili olmaya hazırlanıyor. 

Sedan otomobiller her zaman ciddi olmak durumunda değildir. Bunun en köklü kanıtı tartışmasız BMW M5’tir. Sedan gibi ağırbaşlı görünümlü bir otomobilde süper spor performansı sunmasıyla yaklaşık 40 yıldır standartları belirleyen BMW M5, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni jenerasyonunda devrim niteliğinde değişiklikler sunuyor.

Söz konusu M5 olunca ilk olarak performans detaylarıyla başlayalım. Yeni BMW M5’te, markanın kendini ispatlamış değişken geometrili çift turbo beslemeli 4.4 litrelik V8 motoru kullanılıyor. Performans ödüllerine sahip, selefinde 560 HP seviyesinde olan bu motor, intercooler, turbo, enjeksiyon sistemi ve yağ pompası gibi parçalardaki değişimlerin ardından 600 HP güç ve 750 Nm tork üretmeye başladı. Rolantinin hemen üzerinde, 1800 dev/dak’da maksimum torkunu verebilen bu muhteşem güç üretim istasyonu, selefinden 70 Nm daha fazla olan torkunu 5600 dev/dak’ya kadar kesintisiz sunarak muhteşem bir hızlanma sağlıyor. ZF imzalı 8 kademeli M Steptronic adındaki otomatik şanzıman ile birleştirilen yeni BMW M5, M Sürücü Paketi opsiyonu tercih edildiğinde 305 km/s hıza kadar ulaşabiliyor. Ancak bu paket alınmadığında aracın maksimum hızı elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılıyor. Ve elbette hızlanma verilerinden bahsetmeden bir BMW M5 yazısı yazamayız! 0-100 km/s hızlanmasını 3.4 saniyede tamamlayan yeni BMW M5, sadece 11.1 saniye statik konumdan 200 km/s’e hıza ulaşabiliyor.

Bir önceki BMW M5’in 0-100 km/s hızlanmasının 4.3 saniye olup da yeni BMW M5’in 3.4 saniyede 0-100 sprintini tamamlayabilmesinin ardından çok önemli bir değişim yatıyor. BMW X5 ya da X6’yı saymazsak; ilk defa bir M otomobilinde, Yeni BMW M5’te, dört tekerlekten çekiş sistemine yer veriliyor. M xDrive olarak adlandırılan sistemi barındıran yeni BMW M5’in transfer kutusu, gücü arka tekerleklere elektronik bir kavrama ile iletiyor. Yeni geliştirilen karbon-fiber kavrama, torkun tamamını sadece arka tekerleklere aktarabiliyor. Şanzımandan ön aksa uzanan şaft ise kilitsiz bir diferansiyel vasıtasıyla çalışıyor. Sistemin en özel parçası ise hiç şüphesiz ki merkezi diferansiyel. Tamamen kilitlenebilen ya da tamamen açık çalışabilen bu parça sayesinde otomobil arkadan itişli olabildiği gibi, gücünü eşit oranda dağıtabilen bir dört tekerlekten çekişliye de dönüşebiliyor. “M Dynamic” modu seçildiğinde “4WD Sport” ayarlarına geçen yeni BMW M5’te arkadan itiş ağırlıklı bir aktarım sağlanıyor. DSC tamamen kapatıldığında ise 4WD”, 4WD Sport veya 2WD modlarından biri iDrive ekranı üzerinden seçilebiliyor. Tüm bu özellikler de otomobili bugüne kadar üretilmiş en ayarlanabilir M otomobili haline getiriyor.

F90 gövde kodlu yeni BMW M5, bir kez daha M Sport Paket’li standart bir 5 Serisi’ne yakın ölçülere sahip olsa da, büyük hava girişli ön tamponu, ön çamurluklarındaki hava kanalları, 19 inç veya opsiyonel 20 inçlik özel jantları, modele özgü arka tamponu, dört adet egzoz çıkışı ve ince bagaj spoyleri ile daha agresif bir görünüme sahip. Sadece tasarımda değil, kullanılan malzemelerde de BMW M5’e özgü farklılıklar bulunuyor. Şimdiye kadar ilk defa bir BMW M5 modelinde karbon-fiber takviyeli plastikten (CFRP) imal edilmiş bir tavan mevcut. BMW M3 ya da BMW M6 modellerinden alışkın olduğumuz bu uygulama sayesinde yeni BMW M5’in ağırlık merkezi daha düşük olacak ve doğal olarak yol tutuş iyileşecek.

İç mekâna adım atar atmaz içinde bulunduğunuz aracın standart bir BMW 5 Serisi olmadığı hemen anlayabileceksiniz. Karbon-fiber dekorasyon ve M5 logolu spor koltuklar haricinde iç mekânın ateşli detayları arasında, kırmızı vites değiştirme kulakçıklarına sahip yeni 3 kollu direksiyon simidi ve kırmızı detaylarıyla yeni vites topuzu dikkat çekiyor. Kırmızı renk aynı zamanda bu 600 HP’lik canavarı uyandırmak için kullanılan Start-stop butonunda da kullanılarak standart modellerden yeni BMW M5’in ayrılmasını sağlıyor. BMW M5’in sürüş modlarını belirleyen M1 ve M2 modlarının butonlarında da kırmızı dekorasyona yer verilmiş.

BMW M5’e yakın olanların hatırlayabileceği M1 ve M2 butonları, sürücünün istediği karakteri ayarlayabilmesini sağlıyor. Eğer aracı sakin kullanacaksınız bir ayarı bu tarzda, tüm performansı yaşamak istiyorsanız ikinci modu da diğer karakterde kişiselleştirebileceksiniz. Sadece bir butona basarak, direksiyon ayarları, gaz tepkileri ya da süspansiyonlar farklı ayarlara geçebiliyorlar. Yeni BMW M5’te de şanzımanın geçiş tepkileri ayarlanabiliyor ancak bu ayarları yapabildiğiniz buton ilk defa vites topuzunun üstüne yerleştirilmiş. Yeni BMW M5’in sürüş karakterinde “Comfort”, “Sport” ve “Sport+” arasından birini seçerek ilerleyebileceksiniz.

Yazı: Birkan Demir Çalışkan

www.kosifleroto.com.tr