Range Rover’a Dördüncü Kardeş: Velar

 

Range Rover, yine, yeni ve yeniden bir boşluğu görüyor ve Evoque ile Range Rover Sport arasına tamamen yeni bir model olan Velar’ı yerleştiriyor.

Range Rover sahibi olmak sıradan bir SUV’ye sahip olmaya benzemez. 1970’den günümüze dünyanın en prestijli ve lüks SUV’si olarak kendini defalarca kanıtlamış olan Range Rover, 2005 yılında Sport ve Eylül 2011’de Evoque gibi alternatiflere kavuştu. Elbette her yeni Range Rover yeni bir heyecan. Takvimler 2017’yi gösterirken yeni bir heyecana daha kapılıyoruz çünkü tamamen yeni bir model olan Velar yollarla buluşmak üzere…

Velar1969 yılında üretilen ilk Range Rover prototipine verilen ad. Aradan geçen 48 seneye 4jenerasyon sığdıran Range Rover, halen markanın Amiral Gemisi konumunda. Range Rover’ın hemen bir basamak altında Range Rover Sport yer alıyor. Markanın en kompakt modeli ise bilindiği üzere Evoque. Range Rover Velar ise Evoque ile Sport’un arasına geliyor. Hemen her noktasında bu iki model arasındaki boşluğa yerleşmeye hazırlanan Velar, marka DNA’sını yeni tasarım anlayışının ışığında geleceğe taşıma misyonunu üstleniyor.

Velar, şüphesiz şekilde bir Range Rover gibi görünüyor. Görkemli ön tasarımda aracı çepeçevre dolaşan çizgilerin başlangıcını görüyoruz. Motor kaputunun üzerine gururla yerleştirilmiş “Range Rover” yazısı benzer bir şekilde bagaj kapağında da boylu boyunca uzanıyor. İncecik farlarda Matrix Laser LEDteknolojisi kullanılıyor. Çamurluklara doğru uzanırken kademeli olarak daralan farlar, çamurluklar üzerindeki bakır renkli dekoratif parçalarla da kontrast oluşturuyor. Bu bakır dekorasyon gövdenin farklı noktalarında da karşımıza çıkıyor. Omuz çizgisi boyunca uzanan çizgi arkadaki stoplarda yeniden genişliyor ancak yine de Velar’ın genel boyutlarına oranla dar yapısıyla dinamizm duygusuna katkıda bulunuyor.

Velar, önden arkaya yükselerek devam eden çizgileriyle hemen hiçbir SUV’nin yaratmadığı estetik ve dinamizmi sağlıyor. Olabildiğince temiz hatları barındıran Velar’ın kapı kolları bile bu sadeliğe uyum sağlayabilmek adına gövdeye gömülü şekilde tasarlanmış. Range Rover’da ilk defa kullanılan bu kapı kolları kullanılmadıkları zaman gövdenin içine doğru saklı duruyorlar. Ön bölümü hiç de alçak olmayan ancak buna rağmen mükemmel oranları sayesinde statik konumda bile avının üzerine atılmak üzere olan bir yırtıcı gibi görünen Velar, Range Rover Sport ile yakalanan daha genç etkiyi çeşitlendirmek üzere mücadele edecek.

Bu noktada Velar’ın işi hiç de zor görünmüyor çünkü Velar ile yeni bir kullanıcı profiline ulaşmayı planlayan Range Rover, aynı zamanda 21. Yüzyıl teknolojilerini de araca uyguluyor. Tamamen alüminyumdan üretilen gövdesiyle ağırlık anlamında büyük avantajlar barındıran araçta Matrix-Laser LEDaydınlatmalardan iki farklı dokunmatik ekrandan kumanda edilen araç detaylarına kadar yeni nesil teknolojiler mevcut. Elbette markanın alamet-i farikası olan 4×4 sistemindeki en son yenilikler de unutulmadan!

Range Rover Velar, hem mekanik hem de elektronik olarak komuta edilen dört tekerlekten çekiş sistemiyle beraber havalı süspansiyonlara, elektronik arka diferansiyel kilidine ve sulardan geçerken derinlik ölçen sisteme kadar eskizsiz bir paket sunuyor. Tüm Range Rover modellerinde olduğu gibi Velar ile de, evinizden çıkıp, derin balçık kaplı orman yollarında macerayı ardınızda bırakıp oradan bir davete katılabilme lüksüne sahipsiniz.

Range Rover Velar, 1,5 milyar pound yatırım yapılan Solihull’daki üretim tesisinde bantlardan inmeye başladı. 2017’nin son çeyreğinde Türkiye’de görmeye başlayacağımız Velar’da 2.0 litrelik Ingenium dizel motor kullanılıyor. 180 HP’lik bu motor haricinde 240 HP’lik bir diğer turbo dizel versiyon da mevcut. Dizellerin sonuncusu 3.0 litrelik V6 ve 300 HP güç ve 700 Nm tork üretebiliyor. Velar’ın benzinli motor seçenekleri, 2.0 litre 250 HP’lik 4 silindirli ya da 3.0 litre 380 HP’lik bir de Supercharged’dan oluşuyor.

RAKAMLARLA VELAR
1600 w: Meridian Signature ses sisteminin çıkış gücü 673 litre: Standart bagaj hacmi
650 mm: Sudan geçiş derinliği 550 metre: Matrix Laser LED farların aydınlatma mesafesi
251 mm: Havalı süspansiyonlarla sağlayan maksimum yerden yükseklik 30 derece: Uzaklaşma açısı
24 derece: Yaklaşma açısı 12.3 inç: Gösterge panelinin boyutu
8: Wi-Fi üzerinden bağlanabilen cihaz sayısı 5: Yolcu kapasitesi

Yazı: Birkan Demir Çalışkan

www.kosifleroto.com.tr