En Fit Range Sport

Range Rover Sport 2.0 SD4

Dinamik yaşam tarzını benimseyen Range Rover tutkunlarının tartışılmaz tercihi olan Range Rover Sport, yepyeni 2.0 litre 240 HP’lik Ingenium Turbo dizel motoruyla 2017 itibarıyla yeni teklifler sunmaya hazır. En çarpıcı yönü ise bazı kompakt HB’ler kadar az yakıt tüketebilmesi. 

Range Rover Sport, yollara çıktığı 2005 yılından günümüze markaya yeni müşteriler kazandıran, sportiflik ile konforu harmanlayan, SUV segmentinde kendi yolunu belirleyen modellerin başında geldi. İkinci neslinde Range Rover ile aynı altyapıyı paylaşan Sport, tamamen alüminyum gövdesiyle de fit kalacağının sinyallerini vermişti. 2017 model yılına girerken Range Rover Sport tutkunlarını farklı bir sürpriz bekliyor: Küçülerek büyümek!

10 yılı geçen yaşamı boyunca 6 ve 8 silindirli motorlarla üretilen Range Rover Sport2017 yılından itibaren yepyeni 2.0 litrelik 4 silindirli bir turbo dizel motora kavuşuyor. Range Rover Sport gibi heybetli bir SUV’de “bu hacim az gelecek” diye bir şüpheye sakın kapılmayın çünkü bu Ingenium motor 240 HPgücünde ve 500 Nm tork üretiyor. Bu rakamlar 2009’da üretimi başlayan 3.0 TDV6’ı pek çok açıdan geride bırakıyor. Özellikle de yakıt tüketimi konusunda: Range Sport 3.0 TDV6’nın yakıt tüketimi 8.5 lt/100 km seviyesindeyken bu yeni motorla 2 tonu aşkın ağırlığa sahip Range Rover Sport SD4sadece 6.2 lt/100 km yakıta ihtiyaç duyacak. Başka bir deyişle kilometrede 30 kuruş yakabilen bir teknoloji harikasından bahsediyoruz. Öte yandan çevre tutkunları da bu yeni Range Sport’u sevecekler çünkü Range Sport Hybrid seviyesinde yakıt tüketebilen Range Sport SD4, 164 g/km emisyon değerine ulaşabiliyor.

Jaguar-Land Rover’ın 1 Milyar Sterlin yatırım yaptığı Motor Geliştirme Merkezi’nin bir diğer başyapıtı olan ve Wolverhampton’da üretilen bu motor, 30 Milyon Sterlin yatırım yapılan yeni şanzıman ile birleştiriliyor. Performans konusunda da beklentilerinizi düşürmenize gerek yok. 205 km/s maksimum hıza ulaşabilen Range Sport SD4, sadece 8 saniyede 100 km/s sınırını aşabiliyor (SDV6’dan 1.2 saniye daha hızlı).

Güç aktarımı her zaman olduğu gibi Range Rover’ın değişmez DNA’sından geliyor. Yani her koşulda size en uygun çekişi sunan 4 tekerlekten çekiş sisteminden. Terrain Response otomatik olarak yol koşullarına uygun tork dağılımını tekerleklere aktarıyor. Elbette yeni oyuncaklar da modele eklendi. Bunlar arasında yeni nesil kör nokta uyarısı, yeni adaptif hız sabitleme sistemi, genişletilmiş 10 inçlik merkezi infotainment ekranı geliyor. Yeni sistemde sürücü ve yolcu farklı ekranları takip edebiliyor.

Range Rover Sport’a ulaşmak isteyenler için çok daha avantajlı teklifler sunmaya hazır olan bu yeni versiyon Türkiye’deki düşük vergi diliminde yer almasıyla da en çok aranan model olacağa benziyor. Başta da dediğimiz gibi; zaman içerisinde daha da fit kalmaya devam eden Range Sport, yeni motoruyla da piyasadaki en sıkı SUV’lerden biri olmayı sürdürüyor!

Teknik Özellikler

Range Rover Sport SD4
Motor: 2.0 litre 4 silindirli turbo dizel
Maksimum güç: 240 HP
Maksimum tork: 500 Nm
Maksimum hız: 205 km/s
0-100 km/s hızlanması: 8.0 saniye
Yakıt tüketimi: 6.2 lt/100 km
Emisyon: 164 g/km

Sport efsanesinin doğuşu: Range Stormer Concept
 Range Rover Sport yollarla buluşmadan önce 20040 Detroit Otomobil Fuarı’nda Range Stormer Concept tanıtılmıştı. Yukarı doğru açılan kapıları ve aşağı doğru inen eşikleriyle görsel bir şov yapan konsept kısa bir süre sonra Range Rover Sport adıyla yollara çıktı. Elbette daha alışılmış kapılarla!